Polityka prywatności i „cookies”

Korzystając z treści i zasobów witryny dostępnej pod adresem https://kataluna.pl/ i jej zakładek, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików „cookies” (tzw. ciasteczek). Firma przestrzega prawa Użytkowników do prywatności. Akceptując naszą politykę prywatności, zgadzasz się na jej postanowienia. W przeciwnym razie dokonaj zmiany w ustawieniach lub opuść stronę.

Cookies

Pliki „cookies” to dane informatyczne, zwykle niewielkie pliki tekstowe. Zapisują się automatycznie na urządzeniu końcowym Użytkownika. Dają możliwość sprawnego i czytelnego korzystania z pełnego adresu określonego serwisu internetowego. Ich głównym celem jest dbałość o prawidłowe funkcjonowanie danej witryny internetowej. Zwiększają jej wydajność, a także dostarczają niezbędnych informacji zwrotnych właścicielom witryny. Aby strona wyświetlała się w sposób prawidłowy i czytelny, konieczna jest akceptacja plików cookies. Bez niej niemożliwa staje się płynna i prawidłowa nawigacja po treściach witryny.

Na naszej stronie możesz również napotkać ciasteczka pochodzące z innych, powiązanych serwisów. Udostępniamy je, by użytkownicy mogli przekazać wartościowe treści znajomym i innym sieciom. Są to głównie pliki społecznościowe (mediów takich jak np. Facebook, Twitter, LinkedIn czy Pinterest).

Pliki „cookies” dostosowują zawartość stron internetowych do indywidualnych potrzeb i preferencji Użytkownika. Korzystanie z nich staje się zatem jeszcze prostsze – intuicyjne i przyjemne. Za pośrednictwem plików „cookies” zbieramy istotne, anonimowe statystki. Uzyskujemy informacje zarówno o potrzebach potencjalnych klientów, jak i możliwościach technicznych witryny. Następnie oceniamy realne zainteresowanie serwisem i świadczonymi usługami oraz wzrost lub spadek ruchu na stronie. Co ważne, pliki „cookies” w żaden sposób nie ingerują w proces identyfikacji użytkowników, wobec czego dane pozostają anonimowe.

Rodzaje cookies i ich przechowywanie

Na naszej stronie internetowej używamy wyłącznie tych niezbędnych ciasteczek. Ich głównym zadaniem jest widoczna poprawa wydajności i funkcjonalności witryny. To głównie pliki uwierzytelniające. Służą do logowania i zapamiętują ustawienia użytkownika (np. zastosowaną blokadę reklam lub ich weryfikację czy wyskakujące okna). Niektóre ciasteczka informują Administratorów witryny o sposobach odwiedzania i korzystania ze stron przez Użytkowników. Zapamiętują one także wybrane przez nich Ustawienia, aktywność na stronie i pobierane dane.

W przypadku aktywności na większości stron internetowych wykorzystuje się  „cookies” sesyjne i stałe. Działanie pierwszych z nich jest krótkotrwałe i wynika z faktu, że pozostają one aktywne jedynie w trakcie aktywności Użytkownika. Gdy ten się wyloguje, opuści stronę, zamknie okno lub kartę przeglądarki internetowej, sesyjne ciasteczka wygasają. Ich drugi typ (stałe) przechowywany jest w urządzeniu końcowym Użytkownika długotrwale. Jak sama nazwa wskazuje, charakteryzuje je trwałość, wobec czego Użytkownik musi poczekać na ich samoistne zniszczenie po upływie określonego czasu lub samodzielnie je usunąć.

Blokady

Domyślne ustawienia przeglądarek w urządzeniach końcowych Użytkownika umożliwiają korzystanie i przechowywanie ciasteczek. Może on jednak samodzielnie je zmienić. Nie musi bowiem zgadzać się na wykorzystywanie wszystkich rodzajów plików. Może ponadto całkowicie zrezygnować  z ich użytkowania. Wtedy własnoręczne dokonuje blokady wszystkich ciasteczek, ich części lub usuwa je z urządzenia. O zapisaniu każdego z plików „cookies” Użytkownik może zadecydować samodzielnie. Żąda wtedy w ustawieniach oprogramowania każdorazowego potwierdzenia przed ich zapisaniem na Urządzeniu.

Blokując ciasteczka lub ich część, Użytkownik musi jednak pamiętać, że  uniemożliwia tym samym prawidłowe ładowanie i wygląd witryny. Zaburzona zostanie responsywność strony, czyli jej prawidłowy wygląd na wielu urządzeniach mobilnych.

W przypadku braku akceptacji lub usunięcia czy blokady „cookies” nie dokonamy również badań statystycznych. Co ważne, informacje za pośrednictwem „cookies” zbierane są automatycznie i anonimowo. Należą do nich głównie: adres IP, identyfikator urządzeń końcowych, informacje o wyszukiwaniach. Służą świadczeniu bezpiecznych usług i dopasowaniu celów marketingowych do wymagań klienta, nie stanowią danych osobowych Użytkownika witryny. Wykorzystywaniem danych Użytkownik zarządza za pomocą Ustawień Zaawansowanych.

Wykorzystujemy Google Analytics

Google Analytics jest głównym narzędziem analizowania stron internetowych pod kątem ich zasobów i zawartości. Dzięki jego wykorzystywaniu Administrator strony dowiaduje się o tym, w jaki sposób Użytkownicy z niej korzystają. Szczegółowe dane docierające do niego zawierają m.in. informacje o miejscach, z których internauci trafiają na określoną witrynę. Google Analytics pozwala również określić liczbę i rodzaj odwiedzanych stron w danych terminach, typ urządzeń docelowych. Operator Google Analytics to firma Google Inc., z siedzibą przy 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)

  1. Jesteśmy zobowiązani poinformować Użytkowników o sposobach i zasadach przechowywania oraz ich danych osobowych na podstawie aktualnych przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej.
  2. Za prawdziwość podanych danych osobowych i ich rzetelność odpowiada Użytkownik.
  3. Przetwarzanie danych dotyczy wyłącznie tych zebranych podczas nawiązania kontaktu, rejestracji, założenia konta klienta w witrynie, wyrażenia zainteresowania naszą ofertą i jej szczegółami oraz korzystania z usług, zwłaszcza poprzez zawarcie umowy i kupno produktów.
  4. Rejestracja na stronie internetowej nie jest obowiązkowa. Oznacza to, że udostępnienie podmiotowi danych osobowych jest dobrowolne i zgodne z wolą Użytkownika.
  5. Administratorem danych osobowych Użytkowników strony https://kataluna.pl/ jest firma Salony Fryzjerskie „Kataluna” Agnieszka Molek-Rusin, zwana dalej Administratorem.
  6. Przekazane dane w pełni chronimy i przetwarzamy wyłącznie w celu kontaktu z klientem, koniecznego do sfinalizowania usługi.
  7. Dane osobowe Użytkowników przetwarzamy głównie po to, by:
  • nawiązać i utrzymać ciągłość kontaktu pomiędzy Użytkownikiem a Administratorem
  • przedstawić ofertę, zlecić wykonanie zamówienia, sfinalizować zapis umowy
  • podjąć odpowiednie czynności pośrednictwa, w tym zawarcie Umowy i wystawienie dokumentów księgowych
  • rozpatrywać reklamacje i nieścisłości
  • analizować dane, stosować marketing bezpośredni,  dbać o bezpieczeństwo informatyczne, rozsyłać newsletter
  • archiwizować dane zgodnie z polskim prawem
  • realizować wszelkie obowiązki publicznoprawne Administratora.
  1. Dane osobowe, które udostępnia Administratorowi Użytkownik, może on przekazać innym podmiotom wyłącznie na podstawie zapisów zawartych umów opisujących warunki współpracy. Ich przekazanie powinno nastąpić z zachowaniem należytej ostrożności, zgodnie z prawem i z zachowaniem procedur. Najczęściej dane przekazuje się dostawcom usług IT, świadczeniodawcom księgowym lub prawnikom. Przechowujemy również dane o szczególnym znaczeniu, a ich przesyłanie odbywa się wyłącznie przy wykorzystaniu protokołu szyfrowanego SSL.
  2. Użytkownik może wycofać lub zmienić brzmienie swojej zgody w każdym czasie. Nie wpływa to jednak na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych sprzed wycofania zgody.
  3. Danych osobowych Użytkowników nie przekazujemy poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
  4. Przetwarzamy i przechowujemy dane osobowe podczas trwania Umowy.

Użytkownikowi przysługują niżej wymienione prawa:

  1. Dane osobowe podaje on dobrowolnie w celu zawarcia i realizacji Umowy.
  2. W każdym momencie może on zażądać od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, bez podania powodu. Jako jedyny może zmieniać ich aktualne brzmienie. W razie konieczności możliwe jest również ich sprostowanie lub całkowite usunięcie z bazy danych.
  3. Może on chcieć ograniczyć przetwarzanie przez Administratora swoich danych osobowych lub przenieść je do innego Administratora.
  4. Na podst. art. 6 ust. 1 lit. f RODO może on wnieść sprzeciw wobec sposobu przechowywania i przetwarzania danych osobowych. Użytkownik na podstawie rzetelnych argumentów ma prawo wniesienia skargi lub zażalenia do odpowiedniego organu w państwie będącym członkiem Unii Europejskiej. Następuje to jedynie w przypadku naruszenia przepisów RODO podczas przetwarzania danych osobowych.

Jeżeli Administrator, przetwarzając dane, naruszył prawa i przepisy RODO, Użytkownik może zastosować wobec niego dostępne środki ochrony prawnej przed sądem.